نما و دکوراسیون داخلی چوبی برای فروشگاه ها و کافی شاپ ها و…

در نما و دکوراسیون داخلی چوبی از چه ابزارهایی استفاده می شود؟

نما و دکوراسیون داخلی چوبی از پرطرفدارترین طرح های دکوراسیون در حال حاضر شناخته می شوند. این روزها بسیاری از افراد، به خصوص آن هایی که در زمینه های تجاری و تفریحی فعالیت می کنند، نسبت به دکوراسیون چوبی محل کار خود، واکنش مثبتی نشان می دهند. دکوراسیون چوبی، به صورت ترکیبی از دکوراسیون های کلاسیک و مدرن قابل مشاهده است. در واقع هم طرفداران سبک کلاسیک و هم طرفداران سبک مدرن می توانند با استفاده از دکوراسیون چوبی، محیط خانه یا محل کار خود را زینت ببخشند.

نما و دکوراسیون داخلی چوبی در طرح های کلاسیک، معمولا با چوب های مقاومی نظیر چوب گردو، چوب راش و… شکل می گیرد. نقش های منبت کاری شده روی صندلی ها، مبل ها، میزها و پارتیشن های مختلف می توانند جلوه ای کلاسیک و سطح بالا به محل کار یا زندگی شما ببخشند. از این نوع دکوراسیون بیشتر در شرکت های شناخته شده، رستوران های معروف و… استفاده می شود. به علاوه همان طور که گفتیم از چوب می توان برای طراحی یک دکوراسیون مدرن نیز استفاده کرد. در دکوراسیون های مدرن، بیشتر از چوب های حرارت دیده یا همان ترمووود استفاده می شود. این روزها طراحی دکوراسیون بسیاری از کافی شاپ ها و فروشگاه ها با استفاده از این نوع چوب انجام می شود. به علاوه بسیاری از رستوران های بین راهی و فضای باز، می توانند با ساخت آلاچیق چوبی، جلوه ای خاص به محیط خود ببخشند.

نما و دکوراسیون داخلی چوبی
نما و دکوراسیون داخلی چوبی

نما و دکوراسیون داخلی چوبی بیشتر در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

امروزه از نما و دکوراسیون داخلی چوبی در بسیاری از مکان ها می توان استفاده کرد. اما استفاده از این نوع دکوراسیون در محیط های فروشگاهی، کافی شاپ و رستوران و… بیشتر مشهود است. استفاده از دکوراسیون چوبی در چنین مکان هایی باعث گرم و صمیمی تر به نظر رسیدن فضا می شود. به علاوه استفاده از متریال های چوبی نظیر میز، صندلی، مبلمان و… در محیط کافی شاپ و رستوران، جلوه شیکی به محیط کاری شما می بخشد.

نما و دکوراسیون داخلی چوبی جزء طراحی هایی هستند که هیچ گاه قدیمی نمی شوند. از سال ها پیش تا به کنون، طراحی های چوبی جزء مطرح ترین انواع دکوراسیون شناخته می شوند. دوام و ماندگاری چوب هایی که در زمینه طراحی مورد استفاده قرار می گیرند نیز بسیار بالاست. بنابراین با استفاده از چنین دکوراسیونی در محل کار خود، نیاز به هزینه های اضافی برای تغییر یا ترمیم دکوراسیون نخواهید داشت. از طرفی سازه های چوبی به راحتی قابلیت تغییر دارند. پس با ایجاد تغییرات جزئی در روند ساخت عناصر چوبی، می توانید تغییر محسوسی در دکوراسیون خود ایجاد کنید. یعنی با کمترین هزینه می توانید تغییراتی مانند رنگ آمیزی، منبت کاری و… روی چوب ایجاد کنید و به دکوراسیون خود جلوه تازه ای ببخشید.

نما و دکوراسیون داخلی چوبی
نما و دکوراسیون داخلی چوبی

به طور کلی می توان در محیط های مختلف از نما و دکوراسیون داخلی چوبی استفاده کرد. اما برای استفاده از نمای چوب برای اماکن تجاری و تفریحی باید نکاتی را نیز مد نظر قرار دهید. برای مثال بهتر است در مناطق دارای رطوبت زیاد از انواع مقاوم چوب استفاده شود. یا اگر محل مورد نظر، در ارتباط مستقیم و مداوم با نور آفتاب قرار دارد، بهتر است یک سایبان یا محافظ برای عناصر چوبی در نظر بگیریم. در این صورت دوام و ماندگاری آن ها افزایش خواهد یافت.

مزیت های استفاده از دکوراسیون چوبی

نما و دکوراسیون داخلی چوبی به عنوان یک طراحی زیبا، مزیت های زیادی برای شما به همراه دارد. طراحی های چوبی همواره و در طول زمان جزء بهترین انواع طراحی دکوراسیون شناخته می شوند. پس با استفاده از این سبک طراحی می توانید کاملا به روز باشید. قیمت چوب نسبت به دیگر متریال های طراحی، متوسط است. بنابراین به راحتی می توانید با پرداخت هزینه ای متوسط، از بهترین طراحی های داخلی طرح چوب برخوردار شوید. چوب هایی که در صنعت مد و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند از دوام و انعطاف فوق العاده ای برخوردارند. بنابراین می توانید تا سال ها از داشتن دکوراسیون زیبای چوبی خود لذت ببرید. البته برای برخورداری از چنین مزیت هایی بهتر است حتما نمونه های با کیفیت چوب را خریداری کنید.

طراحی داخلی چوبی
طراحی داخلی چوبی

خلاصه و جمع بندی مطلب

در این مقاله ابتدا به معرفی نما و دکوراسیون داخلی چوبی پرداختیم. عناصر و ابزارهای دخیل در این سبک از دکوراسیون را مورد مطالعه قرار دادیم. سپس مکان های مناسب برای استفاده از دکوراسیون های چوبی را به شما مخاطبان عزیز معرفی کردیم. یاد گرفتیم که مکان هایی مانند کافی شاپ ها، فروشگاه ها، رستوران های فضای باز و… محل های مناسبی برای استفاده از دکوراسیون چوبی و ساخت کلبه چوبی به شمار می روند. در ادامه محتوا نیز مزیت های استفاده از دکوراسیون و طراحی داخلی چوبی را به شما معرفی کردیم. امید است اطلاعات ارائه شده در این مقاله، زمینه مناسبی برای آشنایی شما با نما و دکوراسیون داخلی چوبی را فراهم کرده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *