بررسی شرایط مورد نیاز ساخت آلاچیق در پشت بام

زندگی شهری بسیاری از ما انسان‌ها را از طبیعت دور کرده است. در حالی که روش‌های مختلفی برای ایجاد پیوند میان انسان‌ها و طبیعت وجود دارد؛ اما باز هم محدودیت‌هایی که در این زمینه‌ها ایجاد شده است که اجازه نمی‌دهد افراد در خانه‌های مسکونی خودشان فضای سبز بزرگ و زیبا داشته باشند. پشت بام یکی از بهترین مکان‌ها برای ساخت و نصب آلاچیق است که در کنار داشتن فضای کافی برای ساخت فضای سبز، می‌تواند مکانی برای استراحت شما نیز محسوب شود. ساخت روف گاردن و ساخت آلاچیق در پشت بام می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد؛ اما لازم است که قبل از ساخت آلاچیق چوبی، شرایط مورد نیاز برای ساخت این آلاچیق‌ها مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین، اگر هدف شما ساخت این آلاچیق‌های چوبی در پشت بام است، با ما همراه باشید تا شرایط مورد نیاز برای ساخت این آلاچیق‌ها را با هم بررسی کنیم.

بررسی شرایط مورد نیاز ساخت آلاچیق در پشت بام
بررسی شرایط مورد نیاز ساخت آلاچیق در پشت بام

 

برای ساخت آلاچیق در پشت بام باید به چه شرایطی توجه داشته باشیم؟

طراحی روف گاردن بهترین روش برای انس گرفتن با طبیعت در زندگی‌های شهری است. شاید در گذشته مردم توجه زیادی به این موضوع نداشتند و تنها کاری که برای بهبود روحیه خودشان می‌کردند، خرید چند عدد گلدان برای قرار دادن در خانه‌های آپارتمانی بود. ساخت روف گاردن و قرار دادن آلاچیق در آن، می‌تواند یک فضای دنج برای استراحت‌های خانواده شما را به وجود آورد.

ساخت آلاچیق در پشت بام مزایای خاص خودش را دارد. مهم ترین مزیت این آلاچیق‌ها این است که می‌توانند فضای مناسب برای استراحت شما و اعضای خانواده‌تان باشند. از طرفی می‌توان با قرار دادن چمن‌های مصنوعی، گلدان‌های طبیعی و مصنوعی، دیوارپوش سبز و … زیبایی پشت بام‌ها را چندین برابر کرد.

اگر هدف شما ساخت آلاچیق در پشت بام برای زیباتر کردن روف گاردن است، باید توجه داشته باشید که این آلاچیق‌ها برای هر مکانی قابل استفاده نمی‌باشند. ممکن است شرایط پشت بام شما برای ساخت و نصب آلاچیق مناسب نباشد. پس با ما همراه باشید تا شرایط مورد نیاز برای ساخت این آلاچیق‌ها را بررسی کنیم.

مورد اول؛ ابعاد و مساحت پشت بام

ساخت آلاچیق پشت بام می‌تواند فضای زیادی را در پشت بام خانه مسکونی شما اشغال کند. این موضوع مهم‎ترین نکته‎ای است که باید در هنگام ساخت آلاچیق در پشت بام به آن توجه داشته باشید. آلاچیق‌های پشت بام باید متناسب با فضای پشت بام انتخاب شوند. یک آلاچیق بزرگ گزینه خوبی برای خانه‌های مسکونی کوچک محسوب نمی‌شود. اما اگر فضای پشت بام بزرگ است، می‌توان از آلاچیق‌های بزرگ‎تر به سبک کلبه چوبی استفاده کرد. البته باید توجه داشت که ابعاد آلاچیق روی قیمت ساخت آلاچیق چوبی و قیمت ساخت کلبه چوبی تاثیرگذار می‌باشد.

ساخت آلاچیق در پشت بام
ساخت آلاچیق در پشت بام

مورد دوم؛ میزان وزن قابل تحمل در ساختمان

یکی دیگر از شرایطی که باید در هنگام ساخت آلاچیق در پشت بام به آن توجه داشت، میزان وزن قابل تحمل در ساختمان است. هر یک از ساختمان‌هایی که در کشور ایران و جهان ساخته می‌شوند، دارای وزن قابل تحمل مشخصی هستند. اگر میزان بار وارد شده به ساختمان بیش از حد تحمل آن باشد، خطرات بسیار زیادی احتمال رخ دادن دارند. به همین خاطر، لازم است که قبل از ساخت آلاچیق در پشت بام، به وزن قابل تحمل در ساختمان مورد نظر خود توجه داشته باشید. اگر در این زمینه تخصص و تجربه ندارید، می‌توانید با مهندسین ساختمان سازی در ارتباط باشید.

مورد سوم؛ عایق سازی پشت بام برای ساخت بام سبز

ساخت آلاچیق در پشت بام می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی پشت بام داشته باشد. اما معمولا برای زیباسازی بیشتر ساختمان، نیاز است که از فضای سبز نیز استفاده کرد. در این شرایط بسیار مهم است که سقف ساختمان دارای عایق مقاومی باشد تا بتوان با ایمنی بالا از پشت بام‌ها، به عنوان روف گاردن استفاده کرد.

بررسی شرایط مورد نیاز ساخت آلاچیق چوبی در پشت بام
بررسی شرایط مورد نیاز ساخت آلاچیق چوبی در پشت بام

مورد چهارم؛ توجه به زمان استفاده از آلاچیق در پشت بام

یکی دیگر از مهم‎ترین موضوعاتی که در هنگام استفاده از آلاچیق در پشت بام باید به آن توجه داشته باشید، زمان استفاده از آلاچیق چوبی است. اگر قرار است در روزهای گرم سال مانند تابستان به آلاچیق‌ها بروید و در آن جا استراحت کنید، باید به فکر سایه‎بان مناسب برای آن‌ها باشید. اما اگر قرار است در روزهای سرد سال نیز از آلاچیق استفاده کنید، می‌توانید به فکر خرید و ساخت آلاچیق‌هایی باشید که دارای حفاظ شیشه‌ای هستند.

سخن پایانی

در این مقاله تمامی شرایطی که برای ساخت آلاچیق چوبی در پشت بام نیاز است را با هم بررسی کردیم. اینکه زیرساخت‌های مناسب برای پشت بام وجود داشته باشد تا بتوانیم به راحتی روی پشت بام‌ها یک آلاچیق و بام سبز زیبا اجرا کنیم، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین، اگر متقاضی سفارش آلاچیق و ساخت پشت بام سبز هستید، بهتر است که در ابتدا به جزئیات ساختمان خود توجه داشته باشید. فقط در صورتی که قادر به ساخت آلاچیق‌های حرفه ‎ای و باکیفیت هستید، می‌توانید این کار را انجام دهید. در غیر این صورت نه یک آلاچیق جذاب خواهید داشت، نه از نتیجه کار لذت خواهید برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *