مقایسه و تفاوت ویلای از پیش ساخته شده چوبی با کانکس

توضیحاتی در مورد ویلای از پیش ساخته شده چوبی

ویلای از پیش ساخته شده چوبی چیست؟ در حال حاضر که طراحی و نصب ویلاهای از پیش ساخته شده رونق زیادی پیدا کرده است، احتمالا بسیاری از شما با مفهوم و کلیات آن آشنایی دارید. البته هنوز خیلی از افراد تصور می کنند که هیچ تفاوتی بین ویلای از پیش ساخته شده چوبی و کانکس وجود ندارد. اما این تصور کاملا غلط است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در مورد تفاوت های موجود در آن ها به شما توضیح دهیم. برای مقایسه خانه های پیش ساخته چوبی و کانکس ها باید ابتدا مفهوم هر یک را مورد بررسی قرار دهیم. ویلاهای از پیش ساخته شده چوبی، کاملا مشابه معماری یک خانه طراحی می شوند. قطعات چوبی و اجزای این ویلاها در کارخانه به صورت جداگانه طراحی و تولید می شوند. سپس یک تیم عملیاتی وظیفه مونتاژ قطعات و ساخت خانه در محل مورد نظر را به عهده می گیرد.

توضیحاتی در مورد انواع کانکس

کانکس ها در واقع به عنوان یکی از زیر مجموعه های ویلای از پیش ساخته شده به شمار می روند. این محصولات معمولا در ابعادی کوچک طراحی و تولید می شوند. کار تولید و سرهم کردن قطعات در کارخانه به طور کامل انجام شده و سپس محصول نهایی به محل مورد نظر منتقل می شود.

مقایسه ویلای از پیش ساخته شده چوبی و کانکس

با توجه به توضیحاتی که در مورد ویلای از پیش ساخته شده چوبی و کانکس ارائه شد، حال می توانیم تفاوت های موجود در آن ها را با هم بررسی کنیم. همان طور که گفته شد، ویلاهای چوبی به صورت اجزا و قطعاتی تولید شده و کار نصب و سرهم کردن قطعات مورد نظر در محل قرار گیری خانه انجام می شود اما در مورد  conex ها این طور نیست. به همین دلیل عملیات نصب conex راحت تر و سریع تر از ویلاهای از پیش ساخته انجام می شود. از طرفی برای ساخت ویلاهای چوبی آماده از چوب های با کیفیت و دارای دوام بالا استفاده می شود. چوب های گردو، بلوط، راش، نراد، چوب های ترمو و… از مهم ترین انواع چوب به کار رفته در ویلاهای چوبی شناخته می شوند. این در حالی است که کانکـس ها اغلب با متریال های کیفیت متوسط ساخته می شوند.

ویلای چوبی از پیش ساخته شده
ویلای چوبی از پیش ساخته شده

دومین تفاوت موجود در ویلای از پیش ساخته شده چوبی و کانکس، طراحی کار است. ویلاهای از پیش ساخته شده چوبی می توانند دارای تنوع فوق العاده ای باشند. این ویلا ها می توانند مانند ویلاهای چوبی معمولی در طراحی ها و مدل های مختلف ساخته شوند. از این رو تنوع در آن ها بسیار زیاد است. خانه پیش ساخته چوبی، به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع این طراحی ها شناخته می شود. این در حالی است که conex ها تنها یک شکل ظاهری ساده دارند و نمی توان تغییرات زیادی در آن ها به وجود آورد.

یکی دیگر از تفاوت های موجود در ویلای از پیش ساخته شده چوبی و کانکس، کاربرد آن هاست. ویلاهای از پیش ساخته شده، دقیقا مثل یک ویلا دارای اتاق های مختلف، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و… هستند. در واقع کاملا طبق نظر مشتری طراحی می شوند. اما conex ها معمولا تنها به شکل یک اتاق کوچک طراحی می شوند و به عنوان محل زندگی دائمی مورد استفاده قرار نمی گیرند. از این محصولات بیشتر به عنوان اتاقک های نگهبانی در شرکت های مختلف، دکه های بین راهی و… استفاده می شود.

مقایسه قیمت ویلاهای از پیش ساخته شده چوبی و انواع مختلف conex

حال که در مورد تفاوت های ظاهری و کیفیتی ویلای از پیش ساخته شده چوبی و کانکس صحبت کردیم، بهتر است قیمت این محصولات را نیز مقایسه کنیم. با توجه به ویژگی ها و مشخصاتی که برای ویلای از پیش ساخته شده چوبی ذکر کردیم، بدیهی است قیمت آن نسبت به conex بیشتر باشد. البته قیمت هر یک از این محصولات، با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. نوع چوب سازه، ابعاد سازه، نحوه طراحی و اجرای آن و… از مهم ترین عواملی هستند که روی افزایش یا کاهش قیمت آن تاثیر دارند.

مقایسه ویلاهای از پیش ساخته شده چوبی و کانکـس ها از نظر دوام

اگر بخواهیم ویلای از پیش ساخته شده چوبی و کانکس را از نظر دوام و ماندگاری مقایسه کنیم به نتایج جالبی می رسیم. ویلاهای از پیش ساخته شده، با توجه به متریال مقاوم تر (چوب های حرارت دیده شده و با کیفیت) و شیوه اجرای دقیق تر، دارای دوام بیشتری نسبت به کانکـس ها هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای کانکـس از ویلاهای پیش ساخته چوبی استفاده کنند.

کانکس
کانکس

به علاوه وزن سازه های ویلایی چوبی از conex بیشتر است. از طرفی اتصالات مورد استفاده در نصب قطعات این ویلاها نیز از کیفیت و دوام فوق العاده ای برخوردارند. بنابراین یک ویلای از پیش ساخته شده در مقابل عوامل محیطی مختلف از جمله طوفان، باران، برف، رطوبت، حرارت و… مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان می دهد.

خلاصه و جمع بندی

در این محتوا ابتدا در مورد ویلای از پیش ساخته شده چوبی و کانکس به شما توضیحاتی دادیم. شیوه ساخت و طریقه نصب هر یک از آن ها را نیز بررسی کردیم. سپس به مقایسه این دو محصول پرداختیم و آن ها را از نظر متریال، نحوه ساخت و اجرا و نوع کاربرد مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه محتوا سعی کردیم، تفاوت قیمت بین این محصولات را با ذکر دلیل برای شما شرح دهیم. همچنین در مورد میزان دوام و ماندگاری هر یک از این محصولات نیز توضیحاتی به شما دادیم. امید است اطلاعات ارائه شده، زمینه آشنایی شما با ویلای از پیش ساخته شده چوبی و کانکس را فراهم کرده باشد.

خانه چوبی پیش ساخته
خانه چوبی پیش ساخته

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *