الهام از خانه های روستایی برای ساخت ویلای چوبی

توضیحاتی در مورد طراحی و ساخت ویلای چوبی

ساخت ویلای چوبی معمولا با طراحی های مختلفی صورت می گیرد. این روزها بسیاری از افراد به دنبال ساخت یک ویلای چوبی زیبا و در عین حال کاربردی هستند. همان طور که می دانید، طراحی یک ویلا نیز به اندازه معماری و نقشه کشی آن دارای اهمیت است. در دنیای کنونی افراد در کنار کیفیت ساخت یک ویلا، زیبایی آن را نیز مد نظر قرار می دهند. پس بهتر است برای ساخت ویلاهای چوبی یک روش طراحی کاربردی و خوب در نظر بگیریم.

امروزه بسیاری از مشتریان علاقه دارند ساخت ویلای چوبی خود را بر اساس الگو گیری از خانه های روستایی انجام دهند. خانه های روستایی الهام بخش فضایی سنتی و کلاسیک هستند. طراحی خانه های روستایی چوبی با اصول معماری خاصی انجام می شود. این خانه های چوبی معمولا به صورت دوبلکس طراحی می شوند که طبقه بالایی آن ها بدون دیوار و تنها دارای ستون هایی می باشد. در گذشته مردم روستایی در فصول سرد سال در طبقه پایین و در فصول گرم در بخش بالایی زندگی می کردند. این معماری هوشمندانه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

البته در بعضی موارد نیز ساخت ویلای چوبی با الهام گرفتن از خانه های روستایی کوچک، نظیر کلبه های چوبی انجام می شود. این خانه به صورت یک کلبه زیبای چوبی طراحی می شوند و در عین سادگی از زیبایی منحصر به فردی برخوردارند.

ساخت کلبه چوبی
ساخت ویلا مشابه خانه روستایی

بررسی موارد کاربرد ویلاهای چوبی مشابه خانه های روستایی

ساخت ویلای چوبی مشابه خانه روستایی کاربردهای مختلفی دارد. بعضی از افراد از این ویلاهای چوبی به عنوان جایی برای تفرج، خوش گذرانی و زندگی استفاده می کنند. برخی دیگر نیز برای ایجاد یک شغل از این کلبه ها استفاده می کنند. تاسیس خانه های بوم گردی، یک شغل جذاب است که با درآمد بالایی نیز همراه می باشد. با ساخت یک ویلای چوبی و دریافت مجوز بوم گردی می توانید توریست های زیادی را به ویلای خود جذب کنید و از این طریق به کسب درآمد مشغول شوید.

برخی دیگر از افراد نیز پس از ساخت ویلای چوبی، از آن به عنوان رستوران سنتی، قهوه خانه و… استفاده می کنند. رستوران ها و سفره خانه هایی از این دست به دلیل طراحی سنتی و کلاسیک، از استقبال بسیار خوبی در بین مردم برخوردارند. بنابراین با تاسیس چنین رستوران هایی می توانید در مدت زمانی کوتاه به درآمد خوبی دست پیدا کنید. برخی دیگر از افراد نیز، با ساخت آلاچیق چوبی و اجاره دادن آن به مسافران، به کسب درآمد مشغول می شوند. با توجه به نکات ذکر شده می توانیم بگوییم که ساخت ویلاهای چوبی به سبک خانه های روستایی می تواند به شما در کسب درآمد و اشتغال نیز کمک کند.

ساخت کلبه چوبی

برای ساخت ویلای چوبی مشابه خانه روستایی باید به کجا مراجعه کنیم؟

بهترین راه برای ساخت ویلای چوبی مشابه خانه روستایی، مراجعه به یک شرکت طراحی و معماری موفق است. با مراجعه به چنین مجموعه هایی می توانید از نمونه کارهای آن ها دیدن کنید. سپس با بررسی نمونه ها و مقایسه آن ها با یکدیگر، مجموعه ای کامل و معتبر را برای ساخت ویلای خود به خدمت بگیرید. افراد شاغل در چنین مجموعه هایی دارای توانایی و مهارت بالایی در طراحی و ساخت انواع ویلای چوبی هستند و می توانند با توجه به نیاز و سلیقه شما، بهترین نمونه های ویلا را برای شما طراحی و اجرا کنند.

گروه اصفهان چوب، سال هاست که در زمینه ساخت ویلای چوبی فعالیت می کند. این مجموعه قادر است ویلاهای چوبی در سبک های کلاسیک و مدرن را برای شما طراحی و اجرا کند. خدمات این مجموعه در بالاترین کیفیت و با بهترین قیمت به شما مخاطبان عزیز ارائه می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ثبت سفارش در مجموعه و همچنین مشاهده آرشیو نمونه کارها، می توانید به صفحه ساخت کلبه چوبی مراجعه نمایید.

قیمت ساخت یک ویلای چوبی چطور محاسبه می شود؟

قیمت ساخت ویلای چوبی بر اساس معیارهای مختلفی محاسبه می شود. یک طبقه یا دوبلکس بودن ویلا، متریال چوب مورد استفاده برای ساخت آن، متراژ خانه، نقشه مد نظر و… از مواردی هستند که روی قیمت نهایی ساخت ویلا تاثیر به سزایی دارند. هر چه متراژ خانه مد نظر شما بزرگ تر باشد و چوب مورد استفاده برای ساخت آن از متریال با کیفیتی انتخاب شود، قیمت ساخت ویلا نیز به مراتب دچار افزایش خواهد شد. بنابراین شما می توانید با توجه به بودجه خود در مورد طراحی و نقشه کشی تصمیم بگیرید.

قیمت ساخت ویلای چوبی

خلاصه و جمع بندی

در این مقاله ابتدا به بیان توضیحاتی در مورد ساخت ویلای چوبی مشابه خانه های روستایی پرداختیم. سپس موارد کاربرد این ویلاها را برای شما شرح دادیم. آموختیم که می شود از این ویلاها به عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده کرد. در بخش بعدی مقاله در مورد مراجعه به یک مجموعه معتبر برای ساخت ویلا به شما توضیحاتی دادیم. در آخر نیز تلاش کردیم عوامل موثر بر قیمت ساخت ویلای چوبی را به شما معرفی کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *